Turun kaupungin museoiden verkkokauppa

UKK

Usein Kysytyt Kysymykset

Olen tulossa vierailulle museoon, täytyykö minun ostaa ennakkolippu?

Tällä hetkellä vierailua museoon ei tarvitse varata ennakkoon, lipun voi ostaa myös museoon tullessaan lippukassalta.


Miten toimin ennakkoon ostetun lipun kanssa museoon tullessani?

Voit näyttää lippusi museon lippukassalla. Pyydämme, että koko samalla lipulla oleva seurue saapuu paikalle yhtä aikaa. Lippu kannattaa tulostaa tai ladata omalle laitteelle jo kotona, osassa museokohteistamme on heikko internetyhteys.


Miten toimin, jos minulla on Museokortti tai työnantajan antama kulttuurietu?

Tällä hetkellä ei ole tarvetta varata vierailua ennakkoon, joten jos sinulla on Museokortti, voit vain tulla paikalle. Muista kuitenkin näyttää Museokorttisi kassalla saapuessasi. Kulttuurietumaksun voit tehdä vasta, kun olet jo paikalla museossa. Meillä toimii ePassi, Edenred ja Smartum.


Minkä ikäinen tarvitsee pääsylipun?

Kaikki yli 7-vuotiaat tarvitsevat museoon tullessaan maksullisen pääsylipun. Alle 7-vuotiaatkin kuitenkin tilastoidaan kävijöiksi, joten muista ilmoittaa heidän lukumääränsä kassalla saapuessanne.

Lapsille suunnattuihin tapahtumiin tai työpajoihin myös alle 7-vuotias saattaa tarvita maksullisen lipun. Tarkista tämä aina tuotteesta, jota olet ostamassa.


Hyvitättekö lipun, jos en pääsekään paikalle tai jos osa seurueesta ei pääse paikalle?

Pääsy- ja tapahtumalippuja ei valitettavasti vaihdeta eikä palauteta.


Miten nopeasti toimitatte tilaamani tuotteet?

Pääsy- ja tapahtumaliput lähetetään sähköpostiisi välittömästi suoraan verkkokaupastamme.

Aineelliset museokauppatuotteet pakkaamme mahdollisimman pian, viimeistään 5 arkipäivän aikana. Saat meiltä viestin, kun tilauksesi on luovutettu kuljetettavaksi. Postin toimitusaika on yleensä 2-5 arkipäivää.


Miten voin palauttaa tilaamani tuotteet?

Palautusohjeet löydät näiltä sivuilta.

Huomaathan, että pääsy- tai tapahtumalipputuotteita ei voi palauttaa eikä vaihtaa.


Voinko muokata tai perua tilaukseni ennen kuin se on toimitettu?

Tilausta ei valitettavasti voi muokata. Jos tilauksesi sisältää vain peruutusoikeudellisia aineellisia museokauppatuotteita ja haluat peruuttaa sen ennen kuin se on lähetetty, ota meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen museokeskus@turku.fi


Mitkä ovat museoiden aukioloajat?

Museoidemme aukioloajat löydät kunkin museon nettisivuilta:

Apteekkimuseo ja Qwenselin talo

Kuralan kylämäki

Luostarinmäen museokortteli

Biologinen museo

Turun linna

WAM Kilta Galleria


Minulla on kysyttävää Museokortistani, voitteko auttaa?

Museokorttia koskevat kysymykset kannattaa esittää suoraan Museokortin asiakaspalvelulle heidän omilla sivuillaan.


Kadotin omaisuuttani vieraillessani museossa, mitä teen?

Kadonneita tavaroita kannattaa kysellä suoraan museoiden lippukassoilta. Yhteystiedot löydät täältä:

Apteekkimuseo ja Qwenselin talo

Kuralan kylämäki

Luostarinmäen museokortteli

Biologinen museo

Turun linna

WAM Kilta Galleria


Onko museo esteetön?

Museoiden esteettömyydestä löydät tietoa kunkin museon nettisivuilta:

Apteekkimuseo ja Qwenselin talo

Kuralan kylämäki

Luostarinmäen museokortteli

Biologinen museo

Turun linna

WAM Kilta Galleria


Käyttääkö verkkosivusto evästeitä?

Verkkosivustomme käyttää vain toiminnallisia evästeitä. Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivustomme asianmukaisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi poistaa käytöstä. Ne mahdollistavat esimerkiksi ostoskorin käytön, kieliasetukset ja turvallisen selaamisen. Lisäksi käytämme Google reCAPTCHA -palvelua suojautuaksemme roskapostilta ja väärinkäytöksiltä. Palvelu käyttää evästeitä ja kerää tietoja, kuten IP-osoitteen ja selaintiedot, varmistaakseen turvallisen selauksen.

En löytänyt vastausta kysymykseeni, mitä teen?

Voit ottaa meihin yhteyttä täältä löytyvällä lomakkeella. Vastaamme mahdollisimman pian!