Vaihdot ja palautukset
1. Palautuskäytäntö
Pääsy- ja tapahtumalippuja ei vaihdeta eikä palauteta. Museo ei korvaa kadonneita pääsylippuja tai muita palveluun liittyviä tositteita, eikä niitä voida toimittaa uudelleen. Asiakas on velvollinen tarkastamaan pääsylippuihin ja tapahtumiin liittyvät tiedot, esimerkiksi aukioloajat, saapumisohjeet ja ikärajat.
Jos kohdemuseo ei pysty ylivoimaisen esteen (force majeure) takia tarjoamaan asiakkaan ostamaa palvelua, museolla on oikeus perua ennakkoon ostetut liput. Jos peruutus tapahtuu asiakkaasta riippumattomista syistä, maksu palautetaan asiakkaalle kokonaisuudessaan.
Aineellisten museokauppatuotteiden kohdalla asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tuotepakkauksineen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanotettaessa. Kaikki palautuksesta aiheutuvat kustannukset maksaa palauttaja, ellei toimituksessa ole selkeää toimittajasta johtuvaa virhettä. Noutamatta jätetyn paketin uudelleen lähettämisestä veloitamme uudet postituskulut.
Mikäli tilaamanne tuote on saapuessaan viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, pyydämme teitä ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla (museokeskus@turku.fi) välittömästi vian huomattuanne. Viallisen tuotteen vaihdosta ei aiheudu teille lisäkustannuksia.
2. Palautusohjeet
Ilmoita palautuksesta meille sähköpostitse osoitteeseen museokeskus@turku.fi. Ilmoitathan myös tilausnumeron, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi.
Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti ja liitä mukaan lähetyslista. Tuotteet voi palauttaa Turun linnan, Apteekkimuseo & Qwenselin talon tai Biologisen museon museokauppoihin aukioloaikojen puitteissa tai postittaa osoitteeseen:
Kalastajankatu 4, 20100 Turku
3. Riitojen ratkaisu
Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.