Åbo stads museers webbutik

FAQ

Vanliga frågor och svar

Jag planerar att besöka museet, måste jag förköpa min biljett?

För närvarande behöver du inte boka besöket i förväg, du kan köpa biljetten vid museets biljettkassa när du kommer.


Hur skall jag göra med en förköpt biljett när jag kommer till museet?

Visa din biljett vid museets biljettkassa. Ifall ni har en gemensam biljett ber vi att hela sällskapet anländer samtidigt. Det är bra att skriva ut biljetten eller ladda ner den till din enhet hemma, eftersom vissa av våra museer har svag internetuppkoppling.


Vad gör jag om jag har ett Museikort eller en kulturförmån från min arbetsgivare?

För närvarande behöver du inte boka besöket i förväg, så om du har ett Museikort kan du bara komma till museet. Kom ihåg att visa ditt Museikort vid kassan när du anländer. Kulturförmånsbetalningen kan göras när du är på plats i museet. Hos oss kan du betala med ePassi, Edenred och Smartum.


Vid vilken ålder behövs biljett?

Alla som är över 7 år behöver en avgiftsbelagd biljett för att komma in i museet. Barn under 7 år registreras också som besökare, så kom ihåg att anmäla deras antal vid kassan när ni kommer.

För evenemang eller workshops för barn kan även barn under 7 år behöva en avgiftsbelagd biljett. Kontrollera detta alltid för produkten du köper.


Återbetalas biljetten om jag inte kan komma eller om en del av mitt sällskap inte kan komma?

Tyvärr byts eller återbetalas inte inträdes- eller evenemangsbiljetter.


Hur snabbt skickar ni de produkter jag beställt?

Inträdes- och evenemangsbiljetter skickas omedelbart till din e-postadress från vår webbshop.

Fysiska museishop-produkter packas så snabbt som möjligt, senast inom 5 arbetsdagar. Du får ett meddelande från oss när din beställning har överlämnats för leverans. Postens leveranstid är vanligtvis 2–5 arbetsdagar.


Hur kan jag returnera de produkter jag beställt?

Se återköp och ångerrättinstruktionerna.

Observera att inträdes- eller evenemangsbiljetter inte kan returneras eller bytas.


Kan jag ändra eller avboka min beställning innan den har skickats?

Tyvärr kan du inte ändra din beställning. Om din beställning endast innehåller produkter från museibutiken som omfattas av ångerrätt, och du vill avboka den innan den har skickats, vänligen kontakta oss via e-post museokeskus@turku.fi.


Hur har museernas öppet?

Museernas öppettider finns på varje museums hemsida:

Apoteksmuseet och gården Qwensel

Kurala Bybacke

Klosterbacken museikvarter

Biologiska museet

Åbo slott

WAM Galleri Kilta


Jag har frågor angående mitt Museikort, kan ni hjälpa mig?

Om du har frågor om Museikortet, vänligen kontakta Museikortets kundservice direkt via deras webbsida.


Jag tappade bort något på museet, vad gör jag?

Fråga efter förlorade föremål direkt vid museernas biljettkassor. Kontaktinformation hittar du här:

Apoteksmuseet och gården Qwensel

Kurala Bybacke

Klosterbacken museikvarter

Biologiska museet

Åbo slott

WAM Galleri Kilta


Är museet tillgängligt för personer med funktionsnedsättning?

Information om museernas tillgänglighet finns på varje museums hemsida:

Apoteksmuseet och gården Qwensel

Kurala Bybacke

Klosterbacken museikvarter

Biologiska museet

Åbo slott

WAM Galleri Kilta


Använder webbplatsen cookies?

Ja, vår webbplats använder funktionella cookies, det vill säga kakor, som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. De säkerställer funktioner som varukorgen, språkval och säker surfning. Vi använder också Google reCAPTCHA för att skydda oss mot spam och missbruk. Tjänsten använder cookies och samlar in information, såsom IP-adress och webbläsardetaljer, för att säkerställa säker surfning.


Jag hittade inte svar på min fråga, vad ska jag göra?

Du kan kontakta oss via kontaktformuläret. Vi svarar så snart som möjligt!